Emil, då 9 år, gjorde hole-in-one!

Publicerat: 2023-07-17 - 09:29 - Skrivet av Anne-Sophie Sundström

I sällskap med nästan hela sin familj dyker en liten självklar golfare upp vid min sida - Emil Månström, 10 år. I slutet av maj gjorde han sitt livs första hole-in-one!

– Det var på hål 9 det hände, berättar Emil. Det var ett bra utslag som rullade och till slut gick bollen i hål. Jag blev jätteglad! Jag skrek och hoppade! Med sig i bollen hade han farfar - Gunnar Månström (hcp 24,4), storebror - Victor Månström (hcp 21,5) samt pappa Stefan Månström (hcp 10,2).

– Egentligen är jag bättre på fotboll, tycker Emil! Men att få göra en hole-in-one redan som 9-åring är också bra, tycker Emil. Jag kanske kan bli både fotbollsproffs och ligga på golftouren? Pappa Stefan tror dock att hans stora talang finns som golfare. Emil har egentligen spelat golf ända sedan han lärde sig att gå. Han har en naturlig talang, menar Stefan.

– Jag kunde ju inte bjuda på champagne till mina medspelare för jag hade inga pengar och jag får varken dricka eller köpa det, förklarar Emil. Men jag firade med lite extra godis efteråt och några dagar senare köpte jag Portello på Golfkrogen till alla som var med i bollen och så firade vi mitt livs första hole-in-one. Det var stort!

– Nu är det bara hål 7, 13 och 17 kvar, funderar Emil som har planer på att försöka få hole-in-one även på dessa hål!

– I familjen är vi nu två som gjort hole-in-one, berättar Emil. För även farfar Gunnar, har lyckats med den bedriften (eller haft den turen?).

Så kul med unga, positiva golfare i vår klubb!

Stort grattis säger vi från klubben till Emil - som är vår yngsta genom tiderna som lyckats göra en hole-one!