Juniorer stortrivs i nya studion

Publicerat: 2024-01-10 - 09:24 - Skrivet av Jon Sellén

Jättebra uppslutning på vår vinterträning.

Hudiksvalls Golfklubb satsar stort på att skapa en meningsfull och rolig vinterträningsupplevelse för barn och ungdomar. Den nyligen färdigställda träningsstudion är navet för denna satsning, där ungefär 15 entusiastiska barn och ungdomar deltar i regelbundna träningspass. Sedan starten har gruppen genomfört fem träningar och fortsätter att mötas varje tisdag för att utveckla sina golffärdigheter.

Den nyskapade träningsmiljön ger barnen och ungdomarna möjlighet att hålla igång under vintermånaderna och undvika att tappa för mycket av sina golfkunskaper innan årets säsong drar igång. Genom att tillhandahålla möjligheten att slå några bollar i simulatorn, putta på puttningsmatta och leka golf varje vecka håller Hudiksvalls GK motivationen vid liv och skapar en smidigare övergång mellan vinter och vår.

Fokus under vinterträningen ligger inte bara på teknik och prestation utan på att ha roligt, träffa kompisar och utvecklas i sin takt. Klubben strävar efter att skapa en positiv och inkluderande miljö där barn och ungdomar kan utveckla sitt intresse för golf samtidigt som de skapar vänskapsband med andra golfentusiaster.

Hudiksvalls Golfklubb ser fram emot att fortsätta denna vinterträningstradition och inspirera nästa generation golfare med en passion för spelet, oavsett årstid.