Ny pro

Publicerat: 2022-05-11 - 16:26 - Skrivet av Golfinity

Som ny golftränare i klubben har Alex mycket att stå i.

– Just nu håller jag på att lägga upp planerna för hur årets träningar kommer att se ut, berättar Alex. Vi har ju både juniorträningar, gruppträningar och naturligtvis privatlektioner till alla som önskar. Det kommer nog att bli en hektisk, men rolig säsong.

– Intresset för golf fick jag nog när jag fick min första golfklubba i 10-årsåldern.  Alex är ursprungligen från Forsa, bor i Åre, men just nu i Njutånger. Alex tog grönt kort så sent som 2018, efter flera år på Nansta. Han har varit medlem i Hudiksvalls GK sedan 2019.

– Jag har nyligen påbörjat PGA of Swedens Htu-utbildning och beräknas ta examen 2025. Den här utmaningen att få dela med mig av mina kunskaper till alla som vill, unga som gamla, privat eller i grupper kommer att bli jättekul! Min största styrka vad gäller golf är nog att jag har en väldigt bra spelstrategi. Den hoppas jag också kunna lära ut.

– På vintersäsongen är jag skidlärare i Åre, berättar Alex. Jag har också varit tränare på ett alpint skidgymnasium. Mitt sikte är inställt på att vintertid jobba som skidlärare och under sommaren jobba som golftränare, en perfekt kombination, tycker Alex, som också gärna ägnar sig åt att fiska gädda.

– Det ska verkligen bli kul att få träffa alla golfare i vår klubb. Ni kan boka en lektion redan nu om ni vill. Kontakta mig via sms: 0730 62 63 65 eller via mail: alexander@hudiksvallsgk.se eller nu när nya hemsidan har släppt upp - även här.