Rapport från styrelsemöte den 15 augusti 2022

Publicerat: 2022-08-22 - 16:07 - Skrivet av Jon Sellén

Läs om vad som behandlades på styrelsemötet 15 augusti.

Rapport från styrelsemöte den 15 augusti 2022
Tid: 2022-08-15, kl 17.30
Plats: Konferensrummet, Hudiksvalls Golfklubb

Ordföanden Kåge Larsgården hälsar alla välkommen tillbaka efter sommaruppehållet.
Klubbens revisor Håkan Rönström, speciellt inbjuden till mötet, föreslår att klubben upprättar en besluts-logg där man enkelt kan se vad som beslutats, vem som ska genomföra förslaget och när, så att förslag lätt kan följas upp.
Klubbchefen Jon Sellén rapporterar att:
• antalet medlemmar dags dato är cirka 1.080 personer.
• antalet greenfeegäster är något färre än i fjol. Även antalet spelade rundor har minskat. Detta tack vare den senare starten och att pandemiuppsvingen lagt sig något.
• Tjejsatsningen har hittills genererat 25 nya medlemmar, vilket är superbra.
• Jon presenterar en idé för banan: Nolltolerans mot nedskräpning.ett bra förslag som ska genomföras funder nästa säsong.
Banchefen Anders Edh rapporterar att:
• Banan är grön och greenerna är fina.
• Banarbetarna jobbar efter skötselplanen. Gödslat lite mer i år. Ruffen klipps 1 dag i veckan. Strax ska de börja så inför nästa säsong.
Rapport från Tävlingskommittén
Lite färre deltagare i år under Golfveckan, men också en tävlingsdag mindre.
Rapport från Marknadskommittén
Bra samtal och relationer med samtliga sponsorer, ungefär lika som i fjol.
Rapport ang ekonomi
Jennie Nordh berättar att en avstämning gjordes i juni. Hyfsad nivå trots minskade intäkter på greeenfee och i shop. Ökade kostnader främst pga av drivmedelspriset.
Rapport från Medlemskommittén
• Den planerade vinprovningen blev inställd pga för lågt antal anmälda.
• Mycket uppskattade fadder-rundor genomförs schemalagt på söndagar under ledning av Barbro Martinsson.
• Ytterligare en “High & Low”-tävling ska genomföras den 11 september.
Rapport fastighetsfrågor
• Kylare och värmare har installerats i restaurangen.
• Ny snygg toalett har byggts vid husvagnsparkeringen.
• Den nya vattentoaletten har kommit och ska installeras mellan tee hål 14 och bana 15.
Rapport från Dam- och GGA-kommittérna
Damkommittén har ca 40 deltagare per tävling. Den 15 september har kommittén ordnat en golfresa till Edenhof. Under september ska damtävlingarna gå av stapeln på onsdagar kl 10.
GGA-kommittén har haft en bra säsong med en perfekt organisation ledd av tävlingsansvariga Kåge Pettersson och Göran Sundman.
Rapport från Bankommittén
Har jobbat med att avverka skogen vid hål 18. 10 - 12 frivilliga deltog. Detta har öppnat upp sikten och ökat säkerheten för människor och fordon. Området ska nu markberedas.
50/50-projektet
Projektet är nominerat till “Hylla-galan”. Hudiksvalls Golfklubb ska representeras av projektledare Kicki Rapp och om några fler från styrelsen.
Rapport från Juniorkommittén
Platsen som ansvarig för Juniorkommittén är tyvärr fortfarande vakant. Tävlingen Teen
Tour First kommer att genomföras i augusti.
Nya tränaren Alexander Sverin
Rekryteringen av Alexander har varit mycket positiv.
Projektledare för Studio och Range är Jon Sellén och Kåge Larsgården.
Övriga frågor
• Orange tee - bra eller dåligt? Utvärderas efter säsongens slut. Bättre skyltning för befintliga orange tees behövs dock.
• Skyltning av banan. Flera kommentarer från greenfeegäster under sommaren att de inte hittar till sina tees. Behovet av ny skyltning ses över under vintern.

Mötet avslutas och ordförande tackar närvarande och förklarar mötet avslutat. Nästa styrelsemöte blir tisdagen den 20 september kl 17.30.