Rapport från styrelsemöte den 24 oktober 2022

Publicerat: 2022-10-25 - 14:50 - Skrivet av Jon Sellén

Här kan du läsa vad som behandlades på det senaste styrelsemötet.

Ordförande Kåge Larsgården hälsar välkommen till styrelsen samt närvarande klubb- och
banchef.

Läget lugnt just nu. Spelet fortgår men får skjutas upp under vissa timmar när frosten ligger på banan. Det är absolut förbjudet att spela när det är frost på banan!

Greenerna ska dressas på onsdag denna vecka.

Ekonomi. Jennie Nordh presenterar förslag till prognos och budget för Golfklubben och AB 2023, som ska läggas fram på höstmötet. Styrelsen godkänner förslaget.

Fastigheter. Klubbens administrativa lokaler är dåligt isolerade därför finns funderingar på att stänga dessa under vinterhalvåret - allt för att spara pengar i dessa dyra elpristider. Alternativa
arbetsplatser ska presenteras.

GGA-kommittén ska hålla sitt höstmöte den 16 november.

Bankommittén har utfört ett enormt bra arbete har utförts under hösten av sponsorer och
frivilliga - allt enligt vår nya Masterplan. Stora förändringar har redan skett på banan.

50/50-projektet. Golfklubben kommer att certifieras på höstmötet. Projektets handlingsplan, som är ett levande dokument, ska kommuniceras ut till medlemmarna via hemsidan.

Projekt ”ny bevattningsanläggning” ska presenteras på höstmötet av Anders Edh och Jon Sellén.

Bättre information. Jon Sellén och Alexander Sverin ska jobba för att förbättra informationen på hemsidan, sociala medier samt på våra digitala skyltar. Den digitala tavlan ska flyttas till shopen och där ska man lägga upp en veckoplan.

Olika samarbeten. Jon och Alex, tillsammans med medlemskommittén, får i uppdrag att fortsätta samarbetena med andra föreningar. Målet är att locka medlemmar till golfen.

Damer +55 önskar annan starttid. Jon presenterar efterfrågad statistik på populära
greenfeetider. Olika förslag presenteras. Margareta Jonsson får i uppdrag att diskutera tre alternativ med sin kommitté.
Övrigt
Ett antal ”motioner” har inkommit till klubben. Dessa kommer att redovisas och beslutas om på höstmötet.