Kom igång!

De gamla myterna kring golfen att det är svårt, dyrt och tar tid har suddats ut. Nu finns det plats på golfbanan. Hudiksvalls Golfklubb är en klubb som välkomnar dig och som sätter omhändertagande i centrum.

Ta gröna kortet!
Du kan gå en grönt kort kurs utan förkunskaper, på kursen lär du dig att slå alla golfens olika typer av slag och den teoretiska delen som regler och golfvett. Kursen är på två dagar, och efter det har du möjlighet att spela på banan. Vi vill att du som spelare ska få en snabbare kontakt med spelet, komma ut på banan och få en egen upplevelse av vad spelet går ut på. Klubben kommer att anpassa utbildningen efter hur långt du har kommit i din egen färdighet för att få Grönt Kort. Det nya utbildningsmaterialet,  ett webbmaterial inbjuder till självstudier och ökad kunskap. Du kan sitta hemma och lära dig regler, golfvett och annat matnyttigt. Gå in på Börja spela golf – Börja spela golf.

Priser

Grönt kort kurs + fullvärdigt medlemskap kostar 3995 kr, det innebär att du får spela hur många rundor du vill.

Grönt kort kurs kostar 1500 kr.

För anmälan och frågor, kontakta Alexander Sverin.
alexander@hudiksvallsgk.se

Prova på golf/Pay and Play

På fredagar och lördagar efter kl 15.00 får man spela hos oss utan att ha ett gröntkort. Man måste ha med sig någon i bollen som har bättre än 36 i hcp och är aktiv medlem i en golfklubb. Priset är normal greenfee för dagen, vilket är 500 kr. Tid bokas i tidsbokningen, 0650-542084.

Varmt välkomna!

Intro Grönt Kort from Svenska Golfförbundet on Vimeo.

Få inspiration att börja spela golf, idrotten för alla, ung som gammal.

Golfkompis - för er som gått grönt kortkurs och behöver mer stöttning

Hej alla

• ”nybörjare”
  • ”har tappat lusten”
  • ”kommer inte igång eller vidare”
  • ”grönakortare”

På sommarens torsdagar stöttar vi nybörjare som nyss börjat och som har tagit, eller håller på att ta, grönt kort men som inte riktigt kommit igång eller kommit ut på banan ännu. Detta med prons samtycke – att vi är en förlängning av hans arbete.

På vissa av torsdagarna under sommaren kommer det att finnas möjlighet att, med viss guidning, i grupp få träna vidare och komma ut på gröngräset under andra former än det som erbjuds i vanligt spel på banan.

En gång i veckan träffas, tränar eller spelar vi på banan.

Vi träffas vid ”Lusthuset” utanför klubben kl 17.00. Om du har, ta med klubbor och kläder efter väder!

Endast åska förhindrar träff!!

Vid frågor kontakta;

Bia Adermark